onsdag, augusti 19, 2009

Coach H:s utmaning - Del 1


Det var en stekande het försommardag.
Skolan avundades förstaårseleverna i klassen som skulle ha simning nu.
Klassen satt eller stod vid poolen och väntade på att Coach Henderson skulle starta lektionen.
Ryan satt vid poolkanten och pratade med Sunshine.
Maureen smög fram till Ryan och drog med fingertopparna längs hans rygg och sidor.
Ryan försökte hålla sig för skratt, men till slut började han fnissa.
”Gör inte så!” pep han.
”Jag gör ingenting.” sa Maureen oskyldigt.
”Jag slänger dig i poolen Maureen.” varnade Ryan.
Maureen slog sig ner bredvid honom.
Hon lade handen på hans knä.
Ryan tog bort den.
”Jag ska inte göra nåt.” sa Maureen.
”Yeah right…” sa Ryan.
”Du är lite nervös nu va, sötnos?” frågade Maureen.
”Varför skulle jag vara nervös?” frågade Ryan.
Sheila satte sig på huk bakom Ryan och lade armen om hans axlar.
”Du är nervös för att alla tjejer här ska få reda på din lilla hemlighet…” viskade hon.
Ryan svalde.
”Ni säger väl ingenting?” viskade han.
”Kanske, kanske inte.” flinade Sheila.
”Jag slänger dig också i poolen.” sa Ryan.
Sheila drog med en av sina långa naglar längs Ryans revben.
Ryan vände sig om och låtsades se sur ut.
”Sötnos.” sa Sheila.
Hon ställde sig upp och pussade honom på huvudet.

Inga kommentarer: