torsdag, augusti 13, 2009

Camp Topeka - del 8


David kom ut på verandan.
Han såg på Ryan i Maggies grepp och skrattade.
”Jag tyckte jag hörde någon pipa, jag trodde vi hade fått små möss.”
”Haha, kul... Pappa, hjälp mig!”
”Hur är det med dig grabben?”
”Bra, om jag slipper bli kittlad hela tiden.”
Ryan försökte låta bli att fnissa, men det gick inte så bra.
”Nä, nu ska jag inte bråka med dig mer.” Maggie slutade att kittla honom, men hon höll fortfarande fast honom i en kram.
”Berätta mer vad vi gjorde med dig, Ry.” retades Maureen.
Ryan rodnade.
”Sheila hade ett litet pusskalas.” förklarade Maureen.
”Men det var väl trevligt.” David log retsamt mot sin son.
Ryan låtsades se sur ut och räckte ut tungan.
”Blir du lite generad när tjejerna pussar på dig, raring?” frågade Maggie.
”Nej, det blir jag inte.” sa Ryan blygt.
Sunshine och Maureen fnissade.
Maureen gick fram till Ryan.
”Vill du ha en puss nu?” frågade hon.
”Verkligen inte.” fnissade Ryan. ”Inga fler tjejbaciller tack.”
”Du ska i alla fall få en puss av mig innan du somnar i kväll.” sa Maureen.

”Jag antar att ni är hungriga.” sa David en stund senare. ”Ska vi ringa och beställa pizza?”
De andra tyckte att det lät som en lysande idé.
Under middagen berättade ungdomarna mer om klassresan och allt roligt de gjort.
Ryan tyckte att det var skönt att slippa prata om Chuck och Randy och allt som hade med dem att göra.

Eftersom Ryan, Sunshine och Maureen var trötta efter den långa hemresan och de skulle till skolan tidigt nästa morgon, bröt de upp och sade god natt redan klockan nio.
”Ska du berätta om brännmärket?” viskade Maureen till Ryan när hon skulle gå hem.
Ryan skakade på huvudet.
”Inte i kväll i alla fall.”
”Okej.” sa Maureen.
”God natt.” Ryan vände sig om för att gå in.
”Hallå där!” sa Maureen och drog honom intill sig. ”Ge mig en kram innan du smiter iväg.”
Ryan lade blygt armarna om Maureen och kramade henne.
Sedan kramade han Sunshine också.
Sunshine och Maureen pussade honom på kinden.
Maggie gav honom också en godnatt-kram.
”Vi ses i morgon!” ropade Ryan efter flickorna när de gått en bit.
”Hej då sötnos!” ropade tjejerna och vinkade glatt.
Ryan gick upp på sitt rum för att lägga sig.

Kate och David kom in och sade god natt till sin son.
”Skönt att ha dig hemma igen.” sa Kate.
”Jag var ju bara borta i några dagar.” sa Ryan.
”Ja, men det är så tomt utan dig.” sa Kate.
”Äh, mamma… det är väl skönt för er att vara för er själva lite, så kan ni hålla på att pussas och sådär...” Ryan flinade.
”Du vet vad som händer om du är kaxig, va...?” sa David.
Ryan bara skrattade.

Inga kommentarer: