lördag, juli 31, 2010

Cookies & dirt - del 14

*
”Vem vann vattenkriget?” frågade Kate när de åt lunch en stund senare.
”Vi såklart!” sa Ryan glatt.
Han såg på Maureen och Sunshine som nickade instämmande.
”Vi hittade ju ett jättebra vapen.” sa Ryan.
”Ja, och sen blev du lite vattentokig.” log Sunshine.
”Yep!” nickade Ryan glatt. ”Det var kul med vattenkrig! Du skulle ha varit med mamma!”
Kate log mot sin son och rufsade om hans hår som fortfarande var vått.
”Kanske nästa gång älskling.”
”När får vi se fotona?” frågade David.
”Jag tänkte framkalla dem ikväll.” sa Kate.
”Ja! Vad kul!” sa Ryan ivrigt. ”Får jag hjälpa till?”
Ryan tyckte det var jätteroligt att framkalla foton, det kändes nästan magiskt att lägga fotopapper i framkallningsvätska och se motiven träda fram.
”Självklart får du hjälpa till älskling.” log Kate. ”Jag ska passa på att ta lite fler bilder av er nu när ni ändå är här allihop.”
”Måste jag vara med?” frågade Ryan.
”Ja, det måste du!” sa Sunshine med ett stort leende. ”Kom nu.”
Hon drog med sig Ryan bort till terrassens räckte där de ställde upp sig inför fotograferingen.
”Jag sätter mig här.” Ryan klättrade upp på räcket.
”Ramla inte ner nu, Little Monkey Boy.” log David.
"Det ska jag inte." skrattade Ryan.
”Det är nog bäst att jag håller i dig.” sa David. "För säkerhets skull."
David lade armen om sin son.
*

Inga kommentarer: