måndag, juli 19, 2010

Huset som Gud glömde - 29

*
Kyle

”Vilka bilder?” upprepade jag.
Darla log.
”Ni var så söta när ni sov, du och Ash, så jag kunde inte motstå…”
Tjejerna fnissade.
”Måste du vara så pinsam…?” mumlade jag.
”Alltid.” sa Darla.
”Vill du inte se bilderna?” frågade Ashlee.
Jag skakade på huvudet.
”Jo, kom igen nu sötis!”
Darla drog ner mig intill sig.
”Det är bara tre bilder.” försäkrade Coral.
Darla visade mig bilderna.
”Ni är jättesöta!” sa Darla och rufsade om mitt hår.
”I natt ska jag ta kort på dig när du sover.” muttrade jag.
Ashlee fnissade.
”Hur ska du kunna göra det? Du somnar ju mycket fortare än Darla.”
Jag log.
”Jag får väl hålla mig vaken.”
Darla skrattade och kramade mig.
”Oroa dig inte Kyle. Det är ingen som ska se dom här bilderna.”
”Nä jag vet.” log jag. ”Men jag ska gömma din kamera innan du hinner ta fler bilder.”
Darla bara skrattade och gav mig en puss.


(Ja, tjejerna kan vara ganska pinsamma som ni märker...
Men vi har aldrig långtråkigt tillsammans - och dom är alltid snälla och roliga och omtänksamma. Jag skulle inte vilja ha några andra tjejkompisar!)
*

Inga kommentarer: