tisdag, juli 13, 2010

Huset som Gud glömde - 18

*
Coral

Kocken kom ut i matsalen för att hälsa och fråga hur maten smakar.
Då vänder sig plötsligt farfar till honom.
”Mycket god paj det här. Vad är det i den?”
Jag petade min bror i sidan.
”Inte ett ord!” viskade jag. ”Då dränker jag dig i vattenkaraffen!”
Kyle fnissade.
”Jag får inte plats i den!”
”Jo det får du!” fnissade Ashlee. ”Den är ganska stor och du är liten.”
Darla och jag fnissade.

”Nu måste du tala om vad det är i pajen.” envisades farfar.
Både Kyle och Ashlee väldigt väluppfostrade (i vanliga fall), men just nu var de uppspelta och på spexhumör, så de kunde inte motstå att sjunga lite ur Sweeney Todd.

KYLE (SWEENEY):

Haven't you got poet, 

or something like that?

ASHLEE (LOVETT):

No, you see, the trouble with poet 

Is how do you know it's deceased? 

Try the priest!

Det blev tyst kring bordet. Det enda som hördes var Darlas och mina kvävda fnissningar.
Kyle blev lite röd om kinderna när han upptäckte att allas blickar var på honom (och Ashlee).
Han bet sig i underläppen på det där speciella Kyle-sättet och såg urskuldande på farmor och sedan på farfar.
”Ursäkta.” sa han. ”Vi bara skämtade lite.”
*

Inga kommentarer: