lördag, juli 31, 2010

Cookies & dirt - del 12

*
”Ryan!” ropade David. ”Vi ger oss – ni vinner!”
”Nä, inte än!” ropade Ryan tillbaka. ”Nu har jag ju hittat ett jättebra vapen!”
Han vred på vattnet, sedan gick han närmare stranden och riktade slangen mot motståndarlaget.
”Använder du den där mot oss ligger du jäkla risigt till sen, pysen!” ropade Rebecca.
Ryan bara skrattade glatt och blötte ner David, Maggie och Rebecca rejält.
”Vi vinner!” jublade han.
”Bra!” fnissade Sunshine. ”Men du ska inte blöta ner Maureen och mig – vi är liksom med i ditt lag!”
”Oj då, förlåt.” fnissade Ryan. ”Men ni råkade befinna er i skottlinjen.”
”Nu tar vi den här lilla busungen.” sa David till sitt lag och Sunshine och Maureen.
De gick fram mot Ryan.
”Stäng av vattnet och lägg ner slangen, lillebror.” sa Rebecca. ”Du är besegrad.”
”Aldrig i livet.” sa Ryan.
”Jag ger mig aldrig.” tillade han kaxigt. ”Inte ens under tortyr.”
David såg menande på de andra och flinade.
”Tortyr… bra idé.”
”Jag hörde det där…” sa Ryan. ”Ni kan kittla mig hur mycket ni vill, jag stänger ändå inte av vattnet.”
Maureen skrattade.
”Du klarar aldrig att bli kittlad av fem personer, Ry.”
”Joho då.” sa Ryan kaxigt. ”Jag är tuff.”
*

Inga kommentarer: