tisdag, juli 13, 2010

Huset som Gud glömde - 25

*
Kyle

Jag la mina händer runt Ashlees midja.
”Om du inte slutar äta mig så kittlar jag dig - din lilla vampyr.”
”Vampyr inte vara kittlig.” fnissade Ashlee.
Men hon skruvade sig ur mitt grepp.
”Nej, inte alls.” fnissade jag och rufsade om Ashlees hår.

Det knackade på dörren igen. Denna gången var det farmor som ville säga god natt och se hur vi hade det.
”Var inte upp för länge.” sa hon. ”Det blir frukost redan klockan nio imorgon.”
”Nej då.” sa Coral. ”Vi ska nog försöka sova nu.”
Precis när hon sagt så gäspade jag. Inte förrän nu kände jag hur trött jag faktiskt var.
Farmor sa god natt och stängde dörren.

Darla såg leende på mig.
”Awww är du trött lilla gubben?”
”Nej då.” sa jag sarkastiskt och gäspade igen. ”Hur kan du tro det?”
Darla ställde sig vid sidan jag låg på.
”Jag sa ju förut att jag skulle stoppa om dig.” log hon.
Det gjorde hon. Sedan strök hon bort håret ur ögonen på mig och gav mig en puss på kinden.
Ashlee kurade ihop sig nära mig.
Coral och Darla fnissade någonting om att vi såg så gulliga ut tillsammans.
(Inte pinsamt alls...)
Ashlee log. Sedan gäspade hon också.

Vi sa god natt till varandra och snart sov vi alla fyra.
*

Inga kommentarer: