måndag, juli 12, 2010

Huset som Gud glömde - 15

*
Coral

”Alltså, utegångsförbud är ett så jäkla taskigt straff!” fortsatte Mandy. ”Jag borde ha fått vara med mina vänner istället...!”
Jag fick lust att himla med ögonen. Om Mandy hade utegångsförbud hade hon säkerligen gjort något för att förtjäna det.
Men jag sa inget.
Jag fick förresten ingen chans att säga något annat heller.
Det fick inte Kyle, Darla eller Ashlee heller - för Mandy fortsatte att babbla på om utegångsförbud, sina kompisar och konserter och jag vet inte vad...

”Kolla, Ashlee,” flinade Kyle. ”en som pratar mer än vad du gör…!”
Darla och jag skrattade.
”Vad snäll du är.” fnissade jag.
Ashlee skrattade också och gav Kyle en lätt dask i baken.
”Vaddå? Jag trodde inte det var möjligt att nån kunde prata mer än du…!” fnissade Kyle.
”Jag skulle passa mig om jag var du.” varnade Ashlee och lade armen om honom.
*

Inga kommentarer: