tisdag, juli 13, 2010

Huset som Gud glömde - 21

*
Kyle

Ashlee var verkligen på sånghumör den här kvällen. Hon sjöng till och med lite när vi skulle gå och lägga oss senare på kvällen.
Sången var The Glory of Love och Ashlee sjöng precis samma textrader som vi hört flickan i den läskiga filmen Orphan (som vi sett för några dagar sedan) sjunga.

That’s the story of 

That’s the glory of love 



As long as there’s the two of us 

You’ve got the world 

and all it’s charms 

And when the world 
is 
through with us 

We’ve got each other’s arms

Sången är ganska fin faktiskt och Ashlee har väldigt söt röst, både när hon pratar och sjunger.
Men att höra en sång från en skräckfilm när man befinner sig i ett läskigt gammalt hus får en nästan att rysa.

Det såg ut som Ashlee såg vad jag tänkte, för hon fnissade och slog armarna om min midja.
”Aww lilla Kyle… är jag lite skrämmig…?” retades hon. ”Du får hålla mig i handen i natt om du vill.”
”Var lagom kaxig du, Pixie Girl.” flinade jag
Ashlee bara fnissade.
Hon gick fram till den stora garderoben, öppnade dörrarna och kikade in.
”Hallå, spökena…? Come out, come out wherever your are…” lockade hon.
Sedan såg hon på mig och fnissade glatt.
*

Inga kommentarer: