måndag, juli 19, 2010

Huset som Gud glömde - 28

*
Kyle

När jag vaknade visste jag först inte riktigt var jag var… jag kände inte igen rummet…
Sedan kom jag på det - vi var ju hos farmor och farfar! Hur kunde jag glömma det…?
Coral och Darla var redan vakna - och påklädda!
”Hur länge har varit vakna egentligen?” undrade jag.
Coral och Darla log.
”En stund bara.” sa Coral. ”Har du sovit gott?”
”Jag tror det.” svarade jag.

Ashlee höll också på att vakna.
Hon hade sovit med mig som huvudkudde (huvudet på min bröstkorg) och hon hade sina fingrar i mitt hår.
”Hur sjutton kan du sova så där…?” frågade jag när Ashlee tittade på mig och log.
Hon satte sig upp.
”Det går jättebra.” sa hon.
”Men är det inte skönare med en kudde?” undrade jag.
Ashlee skakade på huvudet.
”Blir det tungt för dig?” frågade hon.
”Nej.” sa jag. ”Du väger ju bara två kilo har jag ju sagt.”
Jag hoppade ur sängen just som Ashlee tänkte brotta ner mig.
”Jag går och duschar.” sa jag.
”Gör det du.” sa Darla. ”Så visar vi Ashlee bilderna så länge.”

Jag tvärstannade vid Coral och Darlas säng.
”Va? Vilka bilder..?” frågade jag.
Darla höll upp sin digitalkamera.
”Bilderna som vi ska lägga upp på Facebook senare.” flinade hon.
Ashlee hoppade ivrigt upp i sängen.
”Får jag se? Får jag se?” sa hon glatt.
*

Inga kommentarer: