söndag, juli 18, 2010

Huset som Gud glömde - 27

*
Coral

”Är han okej?” viskade Darla.
”Jag mår bra.” mumlade Kyle nerifrån från sin kudde. ”Oroa er inte.”
”Kan du sova igen nu då?” frågade Darla.
Kyle satte sig upp och såg leende på oss.
”Jadå, jag kan nog somna om. Men inte om ni ska babbla hela natten.”
Jag skrattade.
”Vi ska försöka att vara tysta.”
”Lycka till med det.” mumlade Kyle. Han lade sig ner igen. ”Tjejer snackar ju hela tiden.”
Ashlee lade huvudet på Kyles bröstkorg och höll om honom.
Vi sa god natt och jag släckte lampan.
”Om du inte är snäll kanske jag mosar dig.” hörde vi Ashlee säga till Kyle.
Darla och jag fnissade.
”Stor risk att du mosar mig, Ashie.” flinade Kyle. ”Du väger ju typ två kilo.”
I nästa sekund kiknade han av skratt.
”Nej Ash, gör inte så!”
”Tar du tillbaka då?” sa Ashlee.
”Okej.” sa Kyle. ”Du väger inte två kilo. Du väger lite mer.”
”Bra.” sa Ashlee.
Efter någon sekund tillade Kyle:
”Typ två och ett halvt kilo.”
*

Inga kommentarer: