tisdag, juli 13, 2010

Huset som Gud glömde - 23

*
Coral

Darla och jag satt i den andra sängen och såg skrattande på Kyle och Ashlee.
”Du vet att du kommer få igen sen va, Kyle?” sa Darla.
”Vet inte vad du pratar om.” sa Kyle oskyldigt.
Han log och hans ögon glittrade.
”Då ska jag visa vad jag pratar om.” log Darla.
Hon gick fram till Kyle och lade en hand på hans rygg.
Kyle såg på henne.
”Hej.” sa han och log.
”Hej du.” skrattade Darla. ”Vad jag menar är att Ash inte är den enda som är kittlig här…”
”Nej, just det!” sa Ashlee glatt och satte sig upp.
Kyle log.
”Få inga idéer nu. Nu ska vi sova.”
Kyle kröp ner under täcket.
”Försök inte komma undan nu!” skrattade Darla och drog bort täcket.
Kyle skyndade sig att komma ur sängen och skuttade upp i Darlas och min säng.
Han satte sig tätt bakom mig.
”Använder du mig som sköld nu?” skrockade jag.
”Yep!” fnissade min lillebror. ”Är det inte det storasystrar är till för…?”
Jag vände mig om och lade armen om honom.
”Ditt kaxiga lilla troll!” skrattade jag.
”Mitt jobb som lillebrorsa vet du väl.” skrattade Kyle.
*

Inga kommentarer: