söndag, juli 11, 2010

Huset som Gud glömde - 10

*
Coral

Farfar sträckte ut armarna mot oss.
”Får er gamle farfar ingen kram…?”
Kyle och jag gick fram till honom och han slöt in oss i sin famn.
”Hej finaste. Vad roligt att ni kom!” sa han.
Så fick han syn på Darla och Ashlee.
”Dessa två har jag inte sett förut. Kom dom med er?” skojade han.
Kyle och jag log och nicakde.
”Farfar, detta här är våra bästa vänner.” sa jag.
”Darla och Ashlee.” sa Kyle.
”Underbart!” utbrast farfar och så gick han fram och omfamnade Ashlee och Darla också.
”Trevlig att träffa er, Mister Collins.” sa Ashlee.
”Kära barn, säg Donovan, eller farfar Collins. Mister Collins låter så… strikt och formellt.”
Farfar såg på Darla och Ashlee.
”Donovan, eller farfar Collins alltså - inte Mister.”
”Inte Mister.” log Darla.
”Okej! Då säger jag farfar Collins.” sa Ashlee och log strålande mot farfar.
Farfar log strålade tillbaka och gjorde tummen upp.
Det märktes redan att han tyckte mycket om våra vänner. Det gladde oss.
*

Inga kommentarer: