tisdag, juli 13, 2010

Huset som Gud glömde - 24

*
Kyle

Darla och Ashlee kom och satte sig hos oss.
”Det kanske finns vampyrer här också.” sa Ashlee.
Skulle inte förvåna mig om det fanns vampyrer i det här skumma huset…
Jag log mot Ashlee.
”Mmmm… och i natt kommer vampyrerna och äter upp oss.”
”Vampyrer äter inte upp folk, silly!” fnissade Ashlee.
Sedan morrade hon:
”Dom dricker... blod.”
Hon lutade sig fram och låtsades bita mig i halsen.
Jag skrattade och puffade bort henne.
”Okej, inget mer Twilight för dig.”
"Så säger du bara för att du blev rädd..." skojade Ashlee.
Hon petade mig retsamt i sidan.
”Sluta!” skrattade jag.
”Varför? Kittlas det…?” undrade hon roat.
”Nej.” ljög jag.

Ashlee slog armarna om mig, och tänkte just brotta ner mig, när det knackade på dörren.
Coral gick och öppnade.
Utanför stod Mandy.
”Jag tänkte bara säga god natt.” sa hon.
Hon såg på oss fyra. En lite avundsjuk blick såg jag.
Särskilt när hon såg på Ashlee, som fortfarande hade armarna lindade om mig.
Vi sa god natt till Mandy.
Jag hoppade över till Ashlees och min säng.
Ashlee skuttade upp intill mig.
”Nu är hon borta. Nu kan jag fortsätta att äta dig!” sa hon med sin vampyr-röst.
”Vampyrer äter ju inte folk sa du ju.” log jag.
”Ssssh… kvällsmat ska inte prata.” sa Ashlee.
Hon låtsades bita mig i halsen igen.
Jag såg bedjande på Coral och Darla.
”Lite hjälp kanske…?”
Men syrran och Darla bara skrattade.
*

Inga kommentarer: