tisdag, juli 20, 2010

Huset som Gud glömde - 30

*
Coral

Efter frukosten gick vi på upptäcktsfärd i trädgården.
”Den här trädgården är ju stor som en park!” utbrast Darla. ”Inte svårt att gå vilse här.”
”Förra gången vi var här, för fyra år sedan, trodde alla att Kyle var försvunnen en kväll.” sa jag.
”Vad hände?” frågade Ashlee.
”Farmor och farfar hade en stor fest och alla barn lekte kurragömma.” berättade jag. ”Vi hittade inte Kyle. Vi blev oroliga, för klockan blev mycket och det blev mörkt. Alla vuxna kom ut och letade. Till slut hittade farfar honom långt inne i labyrinten.”
Jag pekade bort mot en labyrint av buxbom.
Jag skrattade åt minnet.
”Kyle hade somnat, det var säkert därför han inte hörde när vi ropade på honom.”
Darla och Ashlee fnissade.
Ni kom ju aldrig, det blev så tråkigt att vänta.” sa Kyle när farfar bar in honom i huset.

”Du tänker väl inte försvinna idag, Kyle?” frågade Darla leende.
”Bara om ni berättar fler pinsamma historier.” sa Kyle truligt.
”Dom är inte pinsamma - dom är gulliga!” sa Ashlee.
Hon vände sig mot mig.
”Berätta mer!” sa hon ivrigt.
*

Inga kommentarer: