söndag, juli 18, 2010

Huset som Gud glömde - 26

*
Coral

Mitt i natten vaknade jag av att Kyle drömde en mardröm. Han gnydde och vred på sig.
Darla och Ashlee vaknade också.
Jag gick upp och skakade Kyle försiktigt, så att han skulle vakna ur sin mardröm.
Han satte sig upp och såg på mig.
”Vad är det…?” frågade han sömnigt.
”Du drömde.” sa Ashlee. Hon strök honom lugnande över håret. ”Vad handlade drömmen om?”
”Minns inte…” sa Kyle.
Men jag märkte att han mindes, han ville bara inte prata om det.
Han lade sig ner igen och blundade.
Jag gav min bror en kram och gick sedan tillbaka till min och Darlas säng.

Ashlee kurade ihop sig intill Kyle igen och höll om honom.
Det såg nästan ut som hon försökte skydda honom från något.
Kyle måste också ha känt så, för han lade sig tillrätta och slappnade av.
*

Inga kommentarer: