måndag, juli 12, 2010

Huset som Gud glömde - 16

*
Coral

Mandy höll inte tyst förrän vi satte oss till bord.
Hon såg faktiskt en aning snopen och besviken ut när Kyle satte sig mellan mig och Ashlee - hon hade nog gärna velat sitta bredvid honom själv.
Darla och jag såg på varandra och log menande. Hon hade också märkt det.
Ashlee också tydligen, för hon viskade till Kyle:
”Du har fått en beundrare.”
Kyle såg frågande på Ashlee. Men Ashlee bara fnissade.
”Vad…?” sa Kyle.
”Hon gillar dig, silly.” log Ashlee.
”Vem..?” frågade Kyle.
Darla och jag fnissade.
Ashlee knackade Kyle i huvudet.
”Hallå, är det nån hemma här…?” fnissade hon. ”Vem tror du?”
Precis då såg Mandy på Kyle och log mot honom.
Love is a beautiful thing…” retades Darla.
Ashlee fnissade, men tystnade tvärt när Kyle gav henne en blick.
Hon såg så överdrivet allvarlig ut att Darla och jag började skratta.
Kyle skakade på huvudet.
”Tjejer…. Och er måste jag stå ut med i flera dagar.”
”Yep!” sa Ashlee glatt och pussade honom på kinden.
Kyle rodnade.
Darla och jag fnissade.
Mandy suckade.
*

Inga kommentarer: