fredag, april 09, 2010

Glöd – del 18

*
”Nu går vi och äter en cheeseburger och skålar i Coca-Cola.” sa Max.
”Vad ska vi skåla för då?” frågade Ashlee.
”Att Mister Carlisle kanske får sluta som lärare!” sa Max. ”Nästa vecka får vi veta vad skolan beslutar.”
”Det är bra att han slutar,” sa Ashlee. ”men jag vill inte prata om honom mer idag. Vi skålar för vår vänskap istället.”
Hon såg på sina vänner.
”Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte hade er.”
Hon gav Kyle en särskilt öm blick och när de gick ut från skolan tog hon hans hand i sin.
”Vad söta ni är tillsammans!” sa Max förtjust.
Ashlee gav Max en slängkyss.
Sedan såg hon på Kyle igen.
”Jag menar det Kyle; jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte hade er.”
Kyle lade armen om Ashlees axlar.
”Jag vet inte heller vad jag skulle ta mig till om jag inte hade er.”
Ashlee gav Kyle en hård kram.
”Kyle, du är bäst! Vet du det?”
”Nej.” log Kyle.
Ashlee log. Han såg så gulligt blyg ut.
”Men det är du i alla fall.”
Ashlee kysste honom på kinden.
”Den 'bästaste' killen på jorden är du!”
*

Inga kommentarer: