fredag, april 16, 2010

Anfall – del 8

*
”Det är nästan lite synd om Kyle...” sa Darla till Coral. ”Inte lätt för honom att vara ensam med en massa tjejer.”
”Nej.” sa Coral. ”Verkligen inte.”
Tjejerna fnissade.
”Kan ingen ta bort den här lilla galningen från mig?” bad Kyle.
”Nej, du får klara dig själv.” sa Darla.
”Kyle, du försvarar dig ju inte ens...” retades Ashlee.
”Det är nog inte så lätt när du håller på, Ash!” skrattade Darla.
Ashlee skrattade. Hon klev av Kyles ben.
”Nu ska jag skona dig för en liten stund.”
Hon klappade honom på huvudet och pussade honom på näsan.
”Det var ju snällt.” log Kyle. ”Vet du Ashie, du är lite för kaxig för ditt eget bästa.”
Ashlee log och nickade stolt.
”Jag vet. Det är min natur.”
Det är min natur.” härmade Kyle. ”Jag ska ge dig för natur.”
Han brottade ner en fnissande Ashlee.
”Vet du vad, Ash,” flinade Kyle. ”det här ska bli min favorit-hobby också.”
”Jag är inte kittlig!” pep Ashlee av skratt.
”Inte...?” Kyle skrattade. ”Hur är det du brukar säga till mig, Ashie...? 'Du är söt, men du ljuger som en kratta'...”
*

Inga kommentarer: