söndag, april 18, 2010

Anfall – del 11

*
”Ser du fram emot simtävlingen på fredag?” frågade Ashlee när de fått in desserten.
Kyle ryckte på axlarna.
”Vet inte om jag ska vara med...”
De andra stirrade på honom.
”Vad sa du nu...?” sa Darla. ”Vad då inte vara med...?”
”Har det med Brent att göra?” gissade Ashlee.
”Jag kommer aldrig att vinna över honom.” sa Kyle.
”Det var det dummaste jag har hört.” sa Darla. ”Klart att du kan vinna! Lova att du är med på fredag.”
”Mmm... kanske...” sa Kyle.
”Nej Kyle, inte kanske.” sa Darla. ”Du är ju en bra simmare, glöm inte det!”
Coral nickade instämmande.
”Darla har rätt.”
”Tänk dig Brents min när du vinner, Kyle!” sa Ashlee uppspelt. ”Han kommer bli helt knäckt!”
Kyle satt tyst en liten stund och funderade.
”Jag får se hur jag gör.” sa han när han funderat lite.
”Okej,” sa Ashlee. ”bara du gör som vi säger.”
Hon försökte se allvarlig ut, men efter en stund brast både hon och Kyle ut i skratt.
*

Inga kommentarer: