söndag, april 11, 2010

Anfall – del 2

Del 1 = SkrivPuff: Utmaning 2010:101 - 11 april
*
En halvtimme senare kom Ashlees pappa och hämtade henne.
”Måste du gå hem?” frågade Max. ”Är du sjuk?”
”Nej då, men jag måste hem och vila lite.” sa Ashlee lugnt. ”Jag kan nog komma tillbaka imorgon.”
Kyle följde med Ashlee ut till hennes skåp.
”Ta hand om dig och vila ordentligt.” sa han.
Ashlee slog armarna om honom och höll fast honom i en kram.
Kyle kände hur hennes hjärta slog snabbare än vanligt.
”Ingen fara.” mumlade Ashlee lågmält. ”Det är bara dumma bieffekter.”
Kyle tänkte efter i ett par sekunder, sedan mindes han burken som fallit ur Ashlees ryggsäck på fredagen.
”Åh... jag förstår.” viskade han.
”Jag hatar dom!” sa Ashlee.
”Mmmm... men du blir väl bättre av dom?” frågade Kyle.
Ashlee ryckte på axlarna.
”Jag vet inte... känns inte så.”
Ashlee tog på sig jackan och gjorde sig redo att följa med sin pappa hem.
Mrs. Rice ropade in Kyle i klassrummet igen.
Ashlee slog armarna om Kyle igen.
Hennes pappa småskrattade och drog loss Ashlee från Kyle.
”Ashlee, älskling, låt Kyle gå in till lektionen igen nu. Ni ses ju igen imorgon.”
”Ett litet anfall av seprationsångest bara.” sa Ashlee i en överdrivet dramatisk ton och vinkade. ”Farväl...”
Kyle skrattade och vinkade tillbaka.
*

Inga kommentarer: