tisdag, april 20, 2010

Anfall – del 16

Måndag.

Efter lunch åkte klassen iväg på en dagsutflykt till Atlas Canyon med tre av sina lärare. De skulle ha historielektion och prata om fakta och gamla myter om Blue Creek och grannstäderna.

”Håll dig borta från Brent och Jerry!” viskade Ashlee till Kyle när de satt i bussen.
Kyle såg tydligt oron i hennes blick och han märkte att hon var skärrad.
”De har planerat något.” fortsatte Ashlee.
Kyle nickade.
”Jag ska hålla mig undan, oroa dig inte.”
”De tänker verkligen göra något med dig Kyle!” sa Ashlee.
”Inte här eller på utflykten, med hela klassen och lärarna som vittnen.” sa Kyle lugnt.
”Jag menar allvar!” envisades Ashlee.
”Jag vet, Ash.” Kyle klappade henne lugnande på handen. ”De där två är inte att leka med när de är uppretade och har planerat något. Jag ska akta mig – jag lovar. Okej?”
Han log mot Ashlee.
”Jag är orolig i alla fall.” mumlade Ashlee.
Max såg på Ashlee.
”Vad är du orolig för?”
Ashlee pekade på Jerry och Brent som satt längre fram i bussen.
”Vad har dom nu hittat på...?” suckade Max.
”Vet inte...” sa Kyle.
Och han hoppades få slippa uppleva det.
*

Inga kommentarer: