onsdag, april 14, 2010

Anfall – del 4

Fredag eftermiddag.

”Får jag gå till Darla ikväll – och sova över, tills på söndag? Kyle och Coral ska också dit.”
Ashlee såg hoppfullt på sina föräldrar.
”Jag vet inte, Ashlee...” sa hennes mamma tveksamt. ”Du borde nog vara hemma och vila ikväll.”
Ashlee himlade sig och suckade.
”Men jag har vilat hela dagen...”
”Ja, men du svimmade förut, raring.” sa hennes pappa.
”Jag mår bra nu. Jag lovar!”
Ashlee gav sina föräldrar en bedjande ledsen-hundvalp-blick.
”Snälla...?”
Matthew och Selma Hayden började skratta.
”Okej," log Selma. "du får väl sova hos Darla i helgen då.”
Ashlee sken upp.
”Tack mamma! Du är bäst!”
”Men du tar det lugnt och är inte upp för sent.” sa hennes pappa.
Ashlee log busigt.
”Ska jag vara vild och vara uppe hela natten..?”
Matthew Hayden låtsades sucka trött.
”Ja, precis, älskling. Ska jag skjutsa dig till Darla?”
Ashlee skakade på huvudet.
”Nej tack, det behöver du inte, jag går dit tillsammans med Kyle och Coral.”

En halvtimme senare var Ashlee redo att ge sig iväg.
Hennes mamma kramade henne.
”Ha det så kul. Och ta det lugnt.”
Ashlee log och gjorde tummen upp.
”Just det, syrran,” flinade Kevin. ”inte pussas med Kyle för mycket...”
Ashlee räckte ut tungan åt sin lillebror.
Kevin bara fnissade åt sitt lilla skämt.
”Ni pussas säkert jättemycket! Jag ska spionera på er när ni är här.”
”Inte retas med din syster!” ropade Matthew från vardagsrummet.
”Men hon är ju kär i Kyle!” hävdade Kevin.
”Du ska få igen när jag kommer hem!” varnade Ashlee. ”Jag ska limma fast dig i skorstenen och mata dig med grodlår.”
”Yeah, right.” flinade Kevin.
Men han gömde sig för säkerhets skull bakom mamma.
”Nu ska jag gå.” sa Ashlee glatt. ”Hej då!”
Hon hivade upp sin väska på ryggen och gick lyckligt iväg för att möta Kyle och Coral.
*

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

hoppas Ashlee får en trevlig helg med de andra, det har hon verkligen förtjänat efter allt jobbigt som hänt!

Dakota Quinn Diamond sa...

aww vilken rar kommentar! :)
Ja, Ashlee (och C&K) förtjänar verkligen
en helg utan tråkigheter...!