måndag, april 19, 2010

Anfall – del 15

Måndag.
Blue Creek High School.

”Vem ska du tävla mot på fredag?” frågade Jerry när han och Brent gick mot matsalen.
”Kyle.” svarade Brent.
Jerry började gapskratta.
”Du skämtar? Spaz boy...? Men grattis, då behöver du ju inte anstränga dig i poolen.”
”Jo...” sa Brent. Han såg inte glad ut. ”Jag har hört att han är en jäkligt bra simmare.”
”Fan,” sa Jerry. ”jag som trodde att segern var så gott som din...”
”Trodde jag också.” muttrade Brent. ”Men förra veckan hörde jag Coach prata med Kyle - han sa nåt om att han tycker att Kyle är en av skolans bästa simmare."
Brent drämde näven i ett skåp i ren ilska.
"Fan! Jag ska ha den där medaljen! Jag förlorar aldrig i några tävlingar eller mästerskap!”
”Dränk den lille skiten, så är du av med problemet.” flinade Jerry i skämtsam ton.
Brent såg fundersam ut.
”Nånting måste vi kunna göra... Jag menar, om Spaz boy råkar skada sig kan han ju inte vara med...”
Jerry log sitt tecknad-film-skurk-leende.
”Jag gillar hur du tänker, Brent.”

Brent och Jerry var så upptagna med att skratta gott och rått när de smidde sina planer, att de inte lade märke till Ashlee som stod tryckt mot en pelare och hörde varenda ord de sa...
*

Inga kommentarer: