torsdag, april 22, 2010

Anfall – del 25

*
Fadern var inte hemma när Kyle kom hem sent på eftermiddagen, bara Coral, hon satt i soffan och läste.
Kyle satte sig bredvid henne.
”Hej! Max berättade vad som hände idag. Hur är det med fingrarna?”
”Stukade och svullna. Ashlees pappa fixade dom.”
”Stackare.” sa Coral. ”Gör det ont?”
”Lite.”
Coral gav honom en blick.
Kyle kunde inte låta bli att le.
”Okej syrran, du genomskådar mig, det gör faktiskt... väldigt ont.”
”Vad gör ont?”
Kyle och Coral vände sig om och såg fadern stå vid köksbordet. Han lastade upp matvarorna han och Nancy precis varit och handlat.
”En kille i klassen knäckte fingrarna på mig.” svarade Kyle.
”Kom hit så får jag se på dom.” sa fadern.
Kyle höll upp handen så att fadern skulle se de bandagerade fingrarna.
”Doktor Hayden tejpade dom.”
”Åh... stackars liten...” Nancy gick fram till soffan och kramade om Kyle.
”Jag går och lägger mig en stund.” sa Kyle.
”Nu? Innan middagen?” skrattade fadern.
”Det har varit en lång dag.” sa Kyle.
Han var trött och började få huvudvärk.
”Ja, ja, ta en liten tupplur du." sa fadern. "Men missa inte middagen.”
”Nej då.” sa Kyle.
*

Inga kommentarer: