torsdag, april 22, 2010

Anfall – del 24

*
Vid röntgen såg Matthew att Kyles fingrar som tur var inte var brutna.
”De är inte brutna, men ganska kraftigt stukade. Jag ska tejpa fingrarna och lägga på bandage.”
Matthew såg hur Kyle bet ihop för att inte visa hur ont han hade när Matthew lade bandage runt fingrarna. Han log mot pojken.
”Kyle, du får säga till om det gör ont.”
Kyle log ett blekt leende.
”Det är inte så farligt.”
”Är du alltid så här tapper?” frågade Matthew.
Kyle ryckte på axlarna.
”Nej, jag tror inte det.”
Han blev tyst en stund, sedan såg han på Matthew.
”Doktor Hayden?”
”Ja?”
”Kommer Ashlee att bli bra?”
”Ja, Kyle, det tror jag. Vi får resultatet på hennes EEG om ungefär en vecka, men jag vågar säga redan nu att jag tror hon blir bra.”
”Ashlee är en stark tjej.” sa Kyle.
”Ja, det är hon.” Matthew log. ”Kyle, du vet att du betyder jättemycket för Ashlee va?”
”Hon betyder jättemycket för mig också.” sa Kyle.
”Selma och jag är jätteglada att du är Ashlees vän. Vi tycker att du är en väldigt bra grabb.”
Kyle visste inte riktigt vad han skulle säga.
”Tack.” sa han och log blygt.
*

Inga kommentarer: