söndag, april 25, 2010

Anfall – del 30

*
På skolbussen visade Kyle Coral textmeddelandet från Ashlee.
”Vad skönt att hon mår bättre.”
”Ja, verkligen.” sa Kyle. ”Men jag är orolig i alla fall. Ibland säger Ashlee att hon mår bra fast hon i själva verket inte gör det.”
”Mmm, jag vet.” sa Coral. ”Och jag känner en till som gör så.”
”Gör du? Vem då...?” frågade Kyle.
”Han sitter bredvid mig.” sa Coral och log.
”Jag brukar väl inte göra så?” sa Kyle.
Han låtsades bli förnärmad.
Coral småskrattade.
”Ska vi hälsa på Ash imorgon?” frågade hon efter en stund.
Kyle log och nickade.
”Ska du jobba i badhuset i eftermiddag förresten?”
Coral skakade på huvudet.
”Då måste du vara hemma med... du vet...” viskade hon.
Visst ja, tänkte Kyle, Han ska ju inte jobba förrän i helgen.
”Darla och jag tänkte göra nåt efter skolan.” sa Coral. ”Du kan väl du hänga med då?”
”Om ni inte sjunger.” sa Kyle med trulig min.
”Jag kan inte lova någonting.” flinade Coral.
*

Inga kommentarer: