torsdag, april 15, 2010

Anfall – del 5

*
”Fredag och föräldrafritt.” sa Darla när Coral, Kyle och Ashlee kom hem till henne sent på fredagseftermiddagen. ”Kan det bli bättre?”
”Fridays rock!” jublade Ashlee.
Darla, Coral och Kyle skrattade.
”Hur mår du nu, Ash?” frågade Darla.
”Jag mår bra.” svarade Ashlee. ”Det var ingen fara med mig, jag svimmade lite bara.”
Kyle såg lite klentrogen ut, så Ashlee lade armen om honom och log.
”Jag mår bra, Kyle. Det är säkert.”
”Okej.” Kyle log. ”Jag får väl tro på dig då.”
”Bäst för dig det.” sa Ashlee kramade om Kyle.

”Hur känns det att vara ensam med tre tjejer då, Kyle?” frågade Darla senare på kvällen.
”Jag får väl försöka stå ut.” flinade Kyle och suckade lite nonchalant.
”Du är lite kaxig du va?” skrattade Darla.
”Mmmm.” sa Kyle förnöjt.
”Bara för det ska du få en kram.”
Darla gick fram till Kyle och höll om honom.
Kyle såg lite generad ut.
”Varför ska tjejer kramas hela tiden?” frågade han.
”För att du är så söt och kramvänlig, lilla älskling.” sa Darla.
”Just det!” sa Ashlee. Hon höll också om Kyle.
Kyle såg på Coral.
”Jag antar att du inte kommer att rädda mig, syrran...?”
Coral log och skakade på huvudet.
”Inte så mycket.”
”Kyle, ikväll är du ensam med alla läskiga tjejer.” sa Ashlee med hes häx-röst.
”Åh toppen...” sa Kyle.
Men han skrattade.
*

Inga kommentarer: