torsdag, januari 14, 2010

Middagsbjudning - del 5

*
"Blåser man upp dom själv?" skrockade Lenny när han såg madrasserna.
"Ja. Sätt igång, Lenny." sa Nancy.
"Jag ska nog gå och lägga mig snart." ursäktade sig Kyle. "Skola i morgon."
"Nej, nu har vi gäster." sa fadern. "Då behöver man inte gå och lägga sig tidigt."
"Kom och sitt här och snacka lite med oss." sa Nancy.
Hon drog ner Kyle intill sig i soffan.
"Har du nån flickvän då Kyle?" frågade Nancy.
"Nej." sa Kyle.
"Det har jag svårt att tro!" sa Nancy. "Du som är så söt!"
Hon smekte Kyle över håret.
"Den där lilla mörkhåriga tjejen du brukar umgås med då?" flinade fadern.
"Så det finns en tjej!" sa Nancy förtjust.
"De är bara kompisar." sa Coral snabbt. Hon såg hur generad Kyle var.
Kyle log tacksamt mot sin syster.
"Kompisar?" frustade Lenny. "Ja, ja, det brukar heta så. Vad heter lilla flickvännen då?"
"Hon är inte min flickvän." sa Kyle och rodnade.
"Du rodnar ju raring!" skrattade Nancy. "Då är det kärlek."
"Jag går och lägger mig." sa Kyle.
Han gjorde en ansats att resa sig ur soffan men Nancy höll kvar honom.
"Först måste du berätta om tjejen."
Kyle skakade på huvudet.
"Om vi kittlar dig lite då?" sa Nancy. "Då måste du berätta."
"Nej!" sa Kyle nervöst och generat.
Han gjorde sig fri ur Nancys grepp och reste sig.
"Jag måste verkligen sova nu."
Kyle och Coral sade snabbt godnatt och skyndade sig in på sitt rum.
*

Inga kommentarer: