tisdag, januari 05, 2010

Max's backswing

*
"Tror ni jag kan bli golfproffs?" skämtade Max när klassen stod på golfklubbens inomhusbana.
"Det underlättar nog om du vänder på klubban." sa Ashlee torrt. "Proffs brukar veta vilken del av klubban man ska slå bollen med."
"Jag skulle bara se om ni var vakna." flinade Max. "Men håll i er nu, för nu kommer Max eminenta baksving."
Max höjde klubban men tappade den.
"Fin sving." sa Kyle.
"Jag skulle bara visa er hur man inte ska göra." sa Max och plockade upp sin golfklubba från golvet. "Men nu ska ni få se."
Max höjde klubban för att försöka sig på en ny sving.
Den här gången gick det bättre. Han gjorde en snygg baksving och bollen kom ganska långt.
Max bugade sig.
"Där ser ni! Jag är proffs! Autografer tar vi senare."
Han såg på klubban i sin hand.
"Man kan typ använda den som svärd också."
Han började svinga klubban.
"Lägg ner klubban innan du slår ihjäl nån." sa Ashlee.
"Ingen fara, jag vet vad jag gör." sa Max.
Han gjorde en märklig manöver med klubban och råkade slå till Kyle i huvudet.
Det gick ett skrämt sus genom hela klassen.
"Åh herregud!" skrek Ashlee.
Max blev alldeles förskräckt när han såg blodet som sipprade fram i Kyles panna.
"Åh fy fan! Kyle, är du okej...?!"
*

Inga kommentarer: