fredag, januari 15, 2010

En dålig fredag... del 14

*
Efter middagen spelade Kyle, Coral, Darla och Ashlee ett kortspel.
Darla sneglade på Kyle och korten han höll i.
"Eh, sötis, hade inte du fyra kort nyss...? Nu har du bara tre."
Kyle log busigt.
"Nej, du måste ha sett fel." sa han lite oskyldigt.
Tjejerna skrattade.
"Kom igen nu lilla fuskis, ta fram kortet!" skrattade Darla.
Kyle bara log och skakade på huvudet.
"Har du gömt det i tröjärmen?"
Darla försökte nå Kyles arm, men han lutade sig bort från henne.
Ashlee och Coral såg roat på Kyle och Darla.
"Har du kortet i ärmen?" frågade Ashlee.
"Nej, jag svär." sa Kyle.
Darla drog Kyle intill sig.
"Säg var kortet är annars..."
"Annars vad då...?" frågade Kyle, fast han hade en aning.
"Annars får vi väl tvinga dig." sa Darla och höll fast honom. "Jag vet ett bra sätt."
Coral och Ashlee skrattade.
"Vi kan hjälpa till." sa Ashlee. "Det är kul att kittla Kyle."
"Nej!" Kyle skrattade nervöst. "Jag ska säga var kortet är. Darla - kolla fickan på din kofta."
Darla gav Kyle en förundrad blick. Men hon stoppade ner handen i sin koft-ficka, och där hittade hon mycket riktigt Kyles kort.
"Jag sa ju att jag inte hade det i ärmen." log Kyle.
"Du är ett riktigt busfrö, vet du det?" skrattade Darla.
"Mmmm." Kyle log förnöjt.
"Men du är ett gulligt busfrö." sa Darla och kramade honom.
"Det är jag inte alls." sa Kyle generat.
"Du är inte vaddå?" flinade Ashlee. "Busfrö eller gullig?"
"Ni är hopplösa." sa Kyle.
"Är vi hopplösa?" sa Darla. "Vem är det som gömmer spelkort?"
"Jag." sa Kyle och log lite stolt.
Darla skrattade och rufsade om hans hår.
"Du är så söt Kyle! Tjejer, vi får visa honom vad som händer om man fuskar."
"Nej, det får ni inte." sa Kyle nervöst.
"Du har inte så mycket att säga till om nu, sötnos." sa Darla och började kittla honom.
"Kommer du sluta fuska nu?" frågade Ashlee.
"Nej." fnissade Kyle.
*

Inga kommentarer: