tisdag, januari 05, 2010

Max's backswing - del 3

*
Kyle insisterade på att följa med till skolan efter sjukhusbesöket.
Han försäkrade att han mådde bra, men efter bara en liten stund kände han sig lite darrig och yr, så hans lärare Miss Benton skjutsade hem honom.
"Stanna hemma och vila i morgon, Kyle." sa Miss Benton när de var framme. "Du kan ha fått hjärnskakning."
"Okej." sa Kyle trött. "Tack för skjutsen."
Miss Benton log mot honom.
"Det var så lite. Ta hand om dig nu."

"Vad har hänt med dig?" frågade Coral förskräckt när Kyle kom in i köket och hon fick se den stora vita plåsterlappen strax ovanför hans högra öga.
"Det är ingen fara." sa Kyle. "Max lekte lite oförsiktigt med en golfklubba bara."
"Har du hjärnskakning?" frågade Coral. "Du vet att du inte får sova då, va."
Kyle höjde avvärjande ena handen och log mot sin syster.
"Ta det lugnt. Jag mår bra, okej?"
Coral gav honom samma klentrogna blick som Ashlee givit honom.
"Har du ont? Mår du illa? Är du yr?"
Kyle började skratta.
"Det är inte kul, jag är orolig!" sa Coral.
"Ja, det gör ganska ont och jag blev lite yr förut, men annars är det okej! Sluta oroa dig så mycket."
Nu log Coral.
"Jag kan inte sluta oroa mig, det är mitt jobb som storasyster."
Kyle log och gick fram till Coral och kramade henne.
*

Inga kommentarer: