måndag, januari 04, 2010

En väv av lögner - del 6

*
"Är allt bra med dig, hjärtat?" frågade Darla.
Hon strök honom mjukt över kinden igen.
"Va?"
Kyle rycktes ur sina tankar.
"Ja, jag är okej. Lite trött bara. Och vi har haft matte med Carlisle..."
Darla gjorde en grimas.
"Carlisle... fy! Ja, det kan ju knäcka vem som helst."
Kyle skrattade.
Han var glad att Darla inte såg igenom hans fasad av lögner och glad att hon bytt ämne.
"Ashlee fick honom nästan att förlora förståndet idag." fnissade Kyle.
"Oj då." skrattade Darla. "Vad gjorde han med henne? Låste in henne i källaren?"
"Nästan." skrattade Kyle. "Han slängde ut henne ur klassrummet och skickade henne till rektorn."
"Ashlee gillar verkligen att reta Carlisle..." sa Darla. "men hon kanske borde skärpa sig lite, så att han inte ger henne F i matte."
"Mmm..." sa Kyle. "Jag kanske kan prata med henne."
Darla log.
"Gör det. Dig lyssnar hon nog på."
"Och vad menar du med det?" frågade Kyle när han såg glimten i Darlas ögon.
"Ja, vad kan jag mena med det...?" skrattade Darla. "Fundera på det du sötnos."
"Ska du börja nu också...? Jag är faktiskt inte förälskad..." började Kyle, men Darla avbröt fnissande honom.
"Nej, inte alls."
Hon kysste Kyle på kinden.
"Nu måste jag gå. Vi ses cutie pie. Krama Coral från mig."
"Det ska jag göra. Vi ses."
Kyle vinkade åt Darla när hon sprang nedåt korridoren.
*

Inga kommentarer: