tisdag, januari 05, 2010

Max's backswing - del 4

*
Fadern kom hem halv fem den eftermiddagen. Han stannande till när han såg Kyles plåster.
"Vad har hänt med dig?"
"En liten olycka med en golf-klubba bara." svarade Kyle.
"Aj då. Stygn?"
Kyle nickade.
Fadern slog sig ner mittemot sin son vid köksbordet.
"Sydde dom med eller utan bedövning?"
"Med." svarade Kyle.
Fadern nickade.
"Med... Hmm... Har jag berättat om den gången jag fick sy trettio stygn i armen, utan bedövning?"
"Vi var ju med när det hände." sa Coral.
Fadern skrattade till.
"Ja visst jävlar! Ni stod ju här i köket och såg livrädda ut! Små som fan var ni! Hur gamla var ni?"
"Sju och sex tror jag." sa Coral.
"Han är tuff, er gamla farsa va?" skrockade fadern. Han såg på Kyle. "Dom sydde väl ordentligt? Inget slarv?"
Kyle skakade på huvudet.
"Nej Sir, inget slarv."
"Bra. Bra. Min son ska inte ha några skitstygn inte!"
Fadern gick fram till Kyle.
"Får man se på stygnen?"
Han började fingra på plåstret.
Kyle drog undan huvudet.
"Gör det ont grabben?" frågade fadern.
Kyle reste sig från stolen.
"Jag är lite trött, jag går och vilar." sa han till Coral.
Coral reste sig också och gick med sin bror in på deras rum.
"Kyle! Om du har hjärnskakning får du inte sova, gubben!" ropade fadern. "Du får för fan inte hamna i koma!"

"Vad är det med honom idag...?" stönade Coral när de kommit in på rummet och stängt dörren.
"Han har kanske tagit en återställare...?" trodde Kyle.
"Mmm..." sa Coral tankfullt. "eller så har han inte nyktrat till än."
"Konstig är han i alla fall." sa Kyle. "Och obehaglig."
"Någon som känner för cheeseburgers och fries till middag?" ropade fadern från köket. "Ungar, är ni hungriga?"
"Ja, Sir!" ropade Kyle och Coral.
"Stanna här då, så åker jag och köper käk! Ses om en stund!"
"Ibland tror jag att han har blivit bortförd och mixtrad med av aliens..." mumlade Kyle.
Coral nickade instämmande och log lite.
Kyle suckade.
"De kan väl behålla honom nästa gång."
*

Inga kommentarer: