onsdag, januari 20, 2010

Best of Noel & Melwin VIII

*
Noel: Jag kanske skulle ta och köpa ett dragspel...
Linus: Dragspel...? Kan du spela dragspel?
Noel: Det vet jag ju inte förrän jag har skaffat ett!

***

Melwin: Idag vi fick fisk på dagis.
Mamma: Var det gott?
Melwin: Aaaa, men den såg inte ut som fisk. Den var vit och lite mosad - och den hade inga ben inne i sig och ingen päls.
Noel: Fjäll. Fisk har fjäll.
Melwin: Aaa, fjäll. Vårans fisk hade inga fjäll. Han var mumsig och jag togde tre gånger och potatis åsså. Min mage blev jättestor och mätt.

***

Noel: Linus, när du var liten ville du ha en hund.
Linus: Ja.
Noel: Du fick oss istället.
Linus: Mmm...
Noel: Du hade tur. (Paus) Hundar luktar läbbigt när dom är blöta.

***

Noel: Filip på dagis slickade på ett järnstaket idag. Han fastnade med tungan.
Leni: Fy, det måste ha gjort ont. Ni tänker väl aldrig slicka på staket?
Melwin: Näää ald'ig i livet!
Leni: Det är bra det.
Melwin: Jag äter snö istället - det är godare.

*

Inga kommentarer: