söndag, januari 24, 2010

Little Spelling Bee

*
"Vad gör alla småungar här?" frågade Max.
"Vem kallar du småunge? Jag är faktiskt elva!" fräste en förbipasserande pojke åt honom.
"De ska ha sin årliga Spelling Bee i vår aula." förklarade Darla.
"Jag glömmer aldrig den sista Spelling Bee jag var med i." sa Max.
"Den för sex år sedan?" sa Chris. "När du inte ens kunde stava till ballong?"
Han kvävde ett litet skratt.
"Jag blev nervös okej?" sa Max. "Jag kom inte på hur det stavades. Sluta skratta Chris!"
"Lite kul var det." sa Chris.
"Särskilt när du frågade vilken färg ballongen hade." sa Ashlee.
"Jag fick aldrig reda på det." sa Max.
Ashlee, Chris, Darla, Coral och Kyle skrattade.
"Seriöst, vad var det för färg på ballongen?" frågade Max.
De andra bara skakade på huvudet och gick mot aulan för att titta på rättstavnings-tävlingen.

Barnen från Blue Creek Elementary School hade samlats utanför aulan.
"Sen när började fyraåringar vara med i stavningstävlingarna?" flinade en kille i Kyles klass och pekade på ett av barnen.
Elle Jenlin vände sig om och spände blicken i killen.
"Jag är sju!" fräste hon.
"Du ser ut som fyra." sa killen.
"Jag är väluppfostrad, så jag ska inte säga vad du ser ut som." svarade Elle.
Hon gick med högt huvud in i aulan.
*

Inga kommentarer: