fredag, januari 15, 2010

En dålig fredag... del 15

*
"Den här dagen slutade bra, men jag är glad att den är över." sa Coral när de låg i Darlas rum sent den kvällen.
"Jag håller fullständigt med dig." sa Ashlee.
"Jag med." sa Darla.
"Jag med." gäspade Kyle.
"Trött?" frågade Darla och strök Kyle över håret.
"Helt slut." sa Kyle.
"I morgon sover vi länge och sen hittar vi på nåt kul." sa Darla. "Eller vad säger ni?"
"Låter bra." sa Coral.
Ashlee gjorde tummen upp.
"Sova länge låter väldigt bra." sa Kyle. "Jag tror jag börjar nu."
Tjejerna skrattade.
"Först vill jag ha en godnatt-kram." sa Darla. "Kom hit sötnos."
Kyle gav Darla en kram. Sedan kramade han Ashlee och Coral.

Coral låg vaken en stund när de andra somnat.
Hon tänkte på hur bra hon trivdes hemma hos sin bästa vän och hon kände mer och mer att hon inte hade någon lust att gå hem.
Idag vid middagen hade hon sett på Kyle att han tänkt ungefär samma sak.
Nu såg Coral på sin bror. Han sov lugnt och djupt. Det brukade han inte kunna göra hemma.
Men här hos Darla var allt så harmoniskt och trevligt att både Coral och Kyle kunde känna sig trygga och för ett tag kunde de slappna av och må bra. Och de slapp tänka på vad fadern skulle hitta på härnäst.

Coral såg på digitalklockan på Darlas skrivbord. Midnatt.
Deras usla fredag var över!
Nu hade en ny dag börjat. Förhoppningsvis skulle lördagen bli en bra dag.
*

Inga kommentarer: