fredag, januari 15, 2010

En dålig fredag... del 6

*
"Hur är det med dig då, gubben?" frågade Darla. "Du ser lite nere ut själv."
Kyle suckade djupt.
"Det gick skitdåligt på gympan och så tror jag att jag har gjort bort mig totalt - för alltid..."
"Vad hände?" frågade Coral.
Kyle tvekade, men sedan berättade han:
"Jerry och Brent snodde mina kläder när vi skulle byta om efter gympan och sen knuffade de in mig i tjejernas omklädningsrum."
Värmen steg på hans kinder.
"Fy fan vilka idioter dom är!" sa Darla med het ilska i rösten.
Kyle sjönk ihop och gömde ansiktet i armarna.
"Det är så jävla pinsamt! Jag kommer aldrig kunna se tjejerna i ögonen igen...!"
"Det var ju inte ditt fel!" sa Coral.
"Fan ta Brent och Jerry!" sa Darla ilsket. "De borde åka på rejält med spö!"
Hon ställde sig framför Kyle och lade armarna om honom.
"Hur reagerade tjejerna då?" frågade hon.
Kyle tittade upp.
"Dom tog det coolt. Någon av dom gav mig till och med en handduk. Och dom är skitsura på Brent och Jerry."
Kyle sjönk ihop igen.
"Men det är ändå så jäkla pinsamt...! Jag ville bara sjunka ner i ett hål och aldrig komma upp!"
"Hur fick du tillbaka dina kläder då?" frågade Darla.
"Max och Ashlee hittade dom. Jerry sa att dom var tvungna att betala för att få tillbaka kläderna, men då sparkade Ashlee honom på smalbenet och Max slet åt sig kläderna."
"Heja Ashlee!" sa Coral.
Kyle log lite.
"Mmm... men hon ligger ganska illa till nu." sa han bekymrat. "Ni vet, ingen gör så mot Jerry eller Brent ostraffat..."
"Gör dom nåt allvarligt mot Ashlee så lär de bli relegerade för resten av livet." sa Darla.
Hon såg mjukt på Kyle.
"Lilla raringen... du ser ut att behöva en kram till."
Hon drog in Kyle i sin famn.
"Kan inte den här jävla dagen ta slut snart...?" suckade Kyle.
"Mmm... det vore skönt." instämde Coral.
*

Inga kommentarer: