fredag, januari 15, 2010

En dålig fredag... del 12

*
Darla frågade Coral, Kyle och Ashlee om de ville sova över hos henne i natt.
Det ville de gärna.
Coral och Kyle sa inget till Darla och Ashlee om det, men de såg verkligen fram emot att få slippa sova hemma hos fadern och Nancy en natt.
Ashlee, Coral och Kyle gick hem till sig och packade sovkläder och andra saker man behövde för en övernattning.
Sedan träffades de alla hemma hos Darla.

"Blir skönt att slippa Kevin i kväll." sa Ashlee när de satt och åt middag med Darla och hennes föräldrar.
"Är han jobbig?" frågade Darla.
Ashlee himlade sig och nickade.
"Varje fredag gör Kevin nåt kul med barnvakten, eftersom mamma och pappa jobbar sent, och hon skämmer bort honom med godis och läsk. Han blir som en Duracell-kanin som är hög på socker...!"
"Full fart med andra ord?" skrattade Darla.
"Han är en liten pest!" suckade Ashlee. "Och han vill aldrig gå och lägga sig på fredagar, blir sur om han inte får vara uppe lika länge som resten av familjen... Småungar... kan vara riktigt hopplösa..."
Kyle såg på Coral.
"Var jag jobbig när jag var åtta?" frågade han.
Coral skakade på huvudet.
"Kyle, du kan inte vara jobbig." sa Ashlee.
"Joho." skrattade Kyle.
Ashlee skakade på huvudet.
"Inte ens om du verkligen anstränger dig."
"Nej, du var inte jobbig när vi var små." sa Coral. "Lite livlig kanske... men inte på ett jobbigt sätt."
"Du var pigg och glad och lite busig." sa Darlas mamma. "Men absolut inte jobbig."
"Told ya!" sa Ashlee glatt.
De andra skrattade.
"Ash, är Kevin ofta jobbig?" frågade Darla.
"Nej," sa Ashlee. "bara om han fått i sig för mycket socker eller om jag har kompisar hemma, då är han nyfiken och lite störig. Annars är han en bra brorsa."
"Och han har en bra syrra." sa Kyle.
Ashlee log ett snett leende.
"Mmm... jättebra... jag som hotar med att sälja honom på eBay hela tiden."
"Det finns nog många som vill göra det med sina syskon." skrattade Darlas pappa.
"Coral, tänker du sälja mig på eBay?" frågade Kyle med låtsad oro.
Coral nickade.
"Bra idé, jag skulle faktiskt behöva lite pengar."
Alla skrattade.
"Var inte orolig, Kyle," sa Darla. "jag köper dig. Jag har alltid velat ha en lillebror."
Hon rufsade om hans hår.
Kyle log.
"Och dom här två måste jag stå ut med varje dag..."
Han gjorde en gest mot Coral och Darla.
Darlas mamma och pappa skrattade hjärtligt.
"Ni ungar är underbara!" sa Darlas pappa.
*

Inga kommentarer: