måndag, november 29, 2010

Luxuria (Lust / begär) - 2

*
Charli hade trott att hon skulle njuta av att festa och ha kul utan familjen. Men efter en stund kände hon hur mycket hon saknade deras Fjärde juli/födelsedags-firande på stranden.
Hon brukade ha så roligt tillsammans med Nikki, Dani, Cole och Ray.
Att vara i det här stora huset där alla bara brydde sig om att bli så fulla eller höga som möjligt var inte samma sak - det var faktiskt inte kul alls.
Jag stannar en liten stund till, sedan sticker jag till stranden.

En kille med spretigt blont hår kom fram till Charli.
”Hej, födelsedags-tjejen, vill du ha en drink?”
”Eh… nej tack,” sa Charli. ”jag gillar inte alkohol.”
”Okej…” sa killen lite förundrad. ”Något alkoholfritt då?”
”Okej, jag kan ta en Cola, men sedan måste jag gå.”
Kille höjde förvånat ett ögonbryn.
”Ska du gå redan? Från den här coola festen?”
”Ja… min buss går om en halvtimme.”
”På så sätt.” sa killen. ”Men då får vi se till att festa lite extra den här sista halvtimmen."
Han log.
"Jag ska hämta en Coke åt dig.”
Han gick bort till baren och beställde en Coca-Cola åt Charli.
*

Inga kommentarer: