söndag, november 28, 2010

Invidia (Avund) - 8

*
Charli lade armen om Coles midja och ledde honom ut mot trottoaren där Nikki, Dani, Ray och livvakten väntade på dem.
”Nu går vi innan de där 'hyenorna' kommer hit.”
Cole skrattade.
”Så jag ska inte gå dit och hälsa på dem tycker du?”
”Nej! Verkligen inte!” sa Charli snabbt. ”Då kommer du aldrig härifrån. Dom blir helt galna.”

”Gillar du planen?” flinade Dani.
Hon och Nikki fnissade glatt.
Charli gav Dani och Nikki en stor kram.
”Ni är bäst!”
”Du är inte så dålig själv.” sa Dani.

Ray såg på tjejerna i Charlis klass.
”Kolla på de där tjejerna… dom dreglar ju nästan…!”
Ray fnissade till.
”Charli, dom är sååå jäkla avundsjuka just nu!”
Charli log.
”Yep, och jag är säkert hemsk, men jag njuter av att se dom så där avundsjuka.”
”Jag vet, det är skitkul.” myste Ray.

Charli såg på sin lillebror.
”Du Ray… förlåt att jag var så taskig förut.”
Ray lade armen om sin syster.
”Äh, det gör inget syrran. Du menade det inte, du var ledsen och irriterad bara.”
”Men det ska inte gå ut över dig.” sa Charli.
Ray flinade och ryckte på axlarna.
”Jag är van. Bjud på en läsk så är vi kvitt.”
Charli gav Ray en kram.
*

Inga kommentarer: