lördag, november 13, 2010

Crystal Lake - 2

*
"Vi ska inte pussa dig." lovade Maureen när de kom fram till Ryan.
"Puh, vilken tur." sa Ryan. Men han log.
"Fast du vill ha en liten puss, erkänn?" retades Maureen.
Ryan skakade på huvudet.
"No way!"
Maureen och Sunshine fnissade.
"Du är verkligen rädd för pussar du." retades Maureen.
Ryan skakade på huvudet.
"Äh det är jag inte. Kom nu, jag vill gå vidare."
Han drog med sig Sunshine och Maureen.

"Wow! Kolla!"
Ryan stannade till och pekade på stort gammalt träd som fallit och stack ut över en klippkant.
"Går du ut på den slår jag ihäl dig." varnade Maureen.
Ryan såg på Maureen.
"Jag hatar höga höjder." påminde han henne. "Och det är typ miljoner meter ner där."
"Jag vet..." Maureen höll om Ryan. "Jag bara blev lite rädd eftersom du brukar klättra på allt annat."
Ryan gav henne en road blick.
"På allt? Nu överdriver du väl ändå lite?"
"Nej." skrattade Maureen. "Du klättrar på allt; ert veranda-räcke, statyer, träd, tak."
Ryan log.
"Okej, jag kanske klättrar lite ibland."
"Lite ibland...?" sa Sunshine och Maureen samtidigt.
"Alltid och överallt faktiskt, Little Monkey Boy." fnissade Sunshine.
"Ska du säga." flinade Ryan och såg på Sunshine. "Vem klättrade upp på taket vid skolan förra veckan...?"
Sunshine log.
"Okej, det kanske var jag."
"Ha!" sa Ryan triumferande.
"Men det var bara för att Clark slängde upp en frisbee där och han ville inte klättra upp själv." sa Sunshine.
"Ja visst..." flinade Ryan. "Skyll på Clark du bara."
Sunshine log och gav Ryan en puss på kinden.
Ryan rodnade.
"Ni skulle ju inte pussas." mumlade han.
"Vi ljög." flinade Maureen och så gav hon också Ryan en puss.
"Ni är ju hopplösa..." suckade Ryan.
Men han log brett.
*

Inga kommentarer: