söndag, november 14, 2010

Crystal Lake - 5

*
Sunshine och Maureen gick upp till de andra vid lägerelden.
"Kom så får jag känna på dig." sa Maggie. Hon slog armarna om Sunshine. "Men älskade barn... du är ju kall som en isglass. Gå in och ta på dig något varmt."
Sunshine nickade och gick in.
"Ryan, jag tycker att du också borde komma upp nu!" ropade Maggie.
Sedan sa hon till David och Kate:
"Sunny var iskall."
"Lyssna på Maggie!" ropade David. "Kom nu, du får inte bli nerkyld!"
Ryan gick upp till de andra.
"Jag är inte nerkyld." sa han.
Maureen kände på honom.
"Du är en isglass."
"Bra," flinade Ryan. "jag gillar isglass."
David såg lite oroligt på sin son.
"Ryan, gå in och ta på dig varma kläder du med."
Ryan suckade lite.
"Vad vuxna tjatar."
"Jag menar allvar Ryan." sa David. "Du får inte bli kall."
"Jag vet pappa. Jag ska ta på mig nåt varmt."
David reste sig och kramade om Ryan.
"Jag vill inte vara tjatig och jobbig, men vi är bara oroliga. Vi vill inte ju att du ska bli sjuk igen."
"Jag vet det, pappa. Ni är inte jobbiga."
Ryan kramade sin pappa.

David log och föste in Ryan i huset.
"In och klä på dig nu din lilla isbjörn."
Ryan skrattade och sprang in.
*

Inga kommentarer: