söndag, november 28, 2010

Invidia (Avund) - 4

Nästa dag.

Charli kunde inte låta bli att lyssna på två av tjejerna i klassen som höll på att prata om Cole.
”Cole Taylors nya film har premiär på fredag.”
”Jag vet, men det går inte att få tag på biljetter, man måste ha en inbjudan.”
Tjejerna sneglade på Charli.
”Vi kanske kan fråga Charli. Charli, du kan väl skaffa en inbjudan åt oss, du känner ju Cole.”
De hånskrattade.

Charli lämnade klassrummet. Hon hade fått nog av gliringar idag.
”Vart ska du gå Charli?” ropade en av de elaka tjejerna efter henne.
”Hon ska träffa sin bästa kompis Cole Taylor.” fnissade en annan tjej.
En av killarna i klassen skakade på huvudet.
”Ni är så dumma i huvudet. Jag får hjärnblödning av att lyssna på er…”
”Men Billy, hon känner inte Cole…”
”Nä, det kanske hon inte gör, men ni behöver inte vara så jävla taskiga mot henne för det!”
”Billy, du kanske är kär i Charli? Du beskyddar henne alltid.”
Billy suckade och gick mot dörren.
”Ska du gå och trösta din lilla älskling?”
Billy skakade på huvudet.
”Nä, jag ska gå och hugga av mig öronen så jag slipper höra på er.”
En annan kille följde med honom ut ur klassrummet.
”Och jag sticker ut ögonen, för jag orkar inte se dem.”
*

Inga kommentarer: