söndag, november 28, 2010

Invidia (Avund) - 9

*
Cole såg fundersamt på gruppen av ”hyenor” på skolgården.
”Blir det sån här cirkus bara för att jag kommer hit?” sa han, uppriktigt oförstående. ”Jag hajar det inte… jag är ju bara en vanlig kille…”
”Ja Cole… du är verkligen jättevanlig.” sa Nikki. ”Du är inte alls en av de mest populära stjärnorna eller så…”
”Dom tycker att du är det sötaste och snyggaste som går i ett par skor.” sa Charli.
Cole log generat.

”Awww Cole… rodnar du?” retades Nikki och petade Cole i sidan.
”Nej…” mumlade Cole.
Nikki och Dani härmade överdrivet tjej-gruppen.
”Åh Cole är såååå söt!”
”Oh my God! Han tittade på mig… jag dööör!”
Charli och Ray vek sig nästan dubbla av skratt.

Cole såg upp på sin store livvakt.
”Mo, ska inte du rädda mig från sånt här…?”
Han gjorde en gest mot Nikki och Dani.
Men Mo bara skrattade.
*

Inga kommentarer: