lördag, november 13, 2010

Crystal Lake - 1

*
David, Kate och Maggie hade tagit med sig Ryan, Maureen, Sunshine, Rebecca och Rebeccas kompis Joanne till en stuga i bergen på några dagars semester.
"Jag har inte varit här på flera år, jag hade nästa glömt hur vackert det är här uppe!" utbrast Rebecca när de kom upp till stugan.
"Jag vet, dom här träden är verkligen super-vackra!" sa Ryan överdrivet hänförd.
Sunshine och Maureen fnissade.
"Ryan, du är så knasig." sa Maureen. "Jag håller med Rebecca; det är verkligen vackert här."
"Jag sa ju att träden är vackra," flinade Ryan. "alla... tallar... eller vad det nu är."
Rebecca lade armen om sin lillebror.
"Om du inte är snäll får du sova ute inatt."
"Ja!" sa Ryan. "Får jag det?"
"Nej, då kanske det kommer en björn och äter upp dig." sa Sunshine.
Ryan skrattade.
"Björnar måste också få mat."
"Ja, men dom får inte äta vår söta Ryan." sa Maureen.
Ryan suckade.
"Hey, jag är inte..."
"Jo, du är visst söt." sa Maureen och kramade Ryan.
Ryan gled generad ur hennes kram.
"Tjejer..." mumlade han. "ska bara kramas hela tiden..."
Maureen flinade.
"Ska vi pussa dig istället då?"
"Aldrig i livet." sa Ryan. "Nu går jag på upptäcksfärd."
Han sprang iväg.
"Akta så du inte träffar en björn." skojade David.
"Dom pussas åtminstone inte!" ropade Ryan tillbaka.
De andra skrattade.
"Vänta Ry, vi följer med!" sa Maureen.
Hon och Sunshine skyndade efter Ryan.
*

Inga kommentarer: