torsdag, november 18, 2010

Crystal Lake - 7

*
"Ni fryser väl inte?" frågade Kate när Ryan och Sunshine slog sig ner vid elden en stund senare.
Sunshine skakade på huvudet.
"Nej, nu är jag lite varmare." sa hon.
"Jag med." sa Ryan.
Maggie kramade om dem.
"Sitt här och värm er så ni blir ordentligt varma."
Maureen såg på Sunshine och Ryan.
"Ni ser fortfarande frusna ut. Bada var väl inte en så bra idé?"
Sunshine skrattade lite.
"Nej, jag har haft bättre idéer."
Maureen skrattade.
"Jag håller fullständigt med dig, Sunny."
"Det var inte så kallt." sa Ryan.
Maureen skrattade.
"Din lilla lögnare, du skakade ju när du kom upp ur vattnet."
"Och du var iskall." påpekade Maggie.
Ryan log sitt charmiga leende.
"Det är ju bara för att jag är så cool."
De andra skrattade.
"Ja, du är super-cool."skrattade Maureen. "Och super-söt."
Hon pussade Ryan på kinden.
Ryan rodnade.
"Nu är dina öron varma iallafall." fnissade Sunshine.
Ryan kastade en marshmallow på henne.
"Ryan..." sa Rebecca i en låtsas-sträng ton. "man kastar inte godis på folk."
Ryan kastade en marshmallow på sin syster också.
"Vad sa jag precis...?" skrattade Rebecca.
Ryan flinade busigt.
"Du sa att man inte kastar godis på folk. Men du är väl inte folk, Rebecca?"
I nästa sekund blev Ryan nerbrottad av Rebecca, Maureen och Sunshine.
*

Inga kommentarer: