lördag, september 03, 2011

Höst-tankar - Rebecca & Ryan

*
Rebecca:
Eftersom vi bor i California får vi inte uppleva alla olika årstids-växlingar.
Det kan bli lite kyligare väder på hösten och vintern, men aldrig så där
höst-ruskigt eller snöigt. Det är ganska skönt att slippa sådant väder.

En höstdag när Ryan var 6 år pratade vi i telefon med pappas syster,
som då bodde i Wisconsin.
Faster Viv berättade att vädret där var ganska kallt och regnigt.
Då skrattade Ryan glatt och sa:
"Inte här! Vi har sol och jag ska gå och bada!"
Och så sprang han ut på stranden.

En riktig liten raring, eller hur? Haha!

Kram,
Rebecca



Ryan:
Vilket rart litet barn jag var. Stackars min familj... Hahaha!

Mitt höst-minne handlar om tiden när jag var liten och bodde på sjukhus i Boston (när jag opererade bort min njure).
Pappa och jag tog en promenad en dag och gick till en park. Det var
jättevackert väder, krispig luft och klarblå himmel. 
På marken fanns fullt med vackra, färgglada löv. Jag plockade upp några löv
och berättade för pappa att jag ville "ta hem lite höst till California,
för folk där hemma måste få se hur fint det är."

Vi har faktiskt kvar de där löven, de ligger pressade i någon stor bok hemma. 
Mamma säger att hon ska sätta dem bakom glas och ram, så att alla som kommer hem till oss kan se dem.

Kram,
Ryan

2 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Gillar att du använder samma karaktärer, och det känns som om jag vet hur de är

Dakota Quinn Diamond sa...

Vad kul att höra! Tack! :)