fredag, september 30, 2011

Alex hemlighet (del 21)

*
Plötsligt kände Alex en hand på ryggen och ryckte till. Hans kropp blev defensivt stel.
Han tittade upp och fick syn på Mae. Intill henne stod Desi.
Alex slappnade av i kroppen när han såg att det inte var någon som ville bråka med honom.
Han drog ut hörsnäckorna ur öronen.
"Jag gråter inte om ni tror det." mumlade Alex. "Jag fick faktiskt sand i ögonen när vi slogs..."
Flickorna log och satte sig på varsin sida om honom.
"Du är söt du." sa Desi. "Vad lyssnar du på?"
Hon pekade på Alex iPod.
"Speed of Light - det är min pappas band." svarade Alex.
"Cool!" sa Mae. "Jag brukar lyssna på dom ibland."
Alex såg storögt på henne.
"På riktigt? Lyssnar du på Speed of Light?"
Mae log och nickade.
"Dom är bra."
Alex besvarade leendet.
"Farsan och Keith skrev Dragon Fighter till mig." sa han. "För jag gillade drakar när jag var liten."
Mae och Desi såg på den lille killen och log ömt. Det lät mer som han pratade för sig själv än till tjejerna.
Mae lade armen om Alex.
"Du ser ut att behöva muntras upp lite. Ska vi gå och köpa glass?"
Alex nickade. Sedan kastade han ett öga på sina smutsiga kläder.
"Fast jag måste gå till stugan och byta om först."

Grady kom in i rummet.
"Alex, gå och byt om nu, det är dags att äta middag."
"Typiskt..." muttrade Alex och suckade.
Flickorna log. Alex var så bedårande trulig.
"Vi måste nog åka tillbaka till vår sida snart." sa Desi.
Mae lutade sig fram mot Alex och viskade i hans öra.
"Men innan vi köper vi glass till dig också. Vi gömmer den i frysen. Och så ses vi ju imorgon."
Alex sken upp.
"Ja! Det gör vi!"
Flickorna skrattade och Desi gav honom en puss på kinden.
"Hej då sötnos." sa Desi.
Alex kinder blev lite rosiga.
Desi och Mae rufsade honom i håret och skyndade ut.

Alex lilla ansikte lystes upp av ett stort leende. Nu kände han sig glad igen!
Han stoppade in hörsnäckorna i öronen igen och medan han gick till stugan för att ta på sig rena kläder sjöng han högt med i Dragon Fighter. Låten som pappa Neil och bandkompisen Keith hade skrivit bara till honom.
Alone he stands in the raging wind.
A sword is his only friend.
He is just a tiny little boy.
But he is brave.
He is strong.
He wants to fight
against injustice and evil in this world.

He screams into the wind:
Mean dragons, come on!
I ain't scared of you.
'cause I am the
Dragon fighter!




Soundtrack/Låtlista

Inga kommentarer: