tisdag, september 06, 2011

60 frågor & svar

1. Vilket stjärntecken har du?
Vågen

2. Vem var den sista du träffade?
Mamma


3. Hur lång är du?
ca 165

4. Vilken var den senaste film du sett?
Minns inte...

5. Vem ringde du senast?
Pappa tror jag

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Till en f.d. klasskamrat.
"Hej! Hoppas ni mår bra!"

7. Vad är dagens planer?
(Det är natt nu...)
Ska skriva lite och sedan sova

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Textar (SMS:ar) helst

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Skilda

10. När såg du senast din mamma?
Idag

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå (lite grönaktiga ibland)

12. När vaknade du idag?
Tror inte jag är vaken...

13. Har du någon gång hittat en katt?
Ja, en liten kattunge rymde på Skansen när jag var liten.
Den gömde sig under en bänk och jag hittade den.

14. Vilken är din favoritplats?
Nära havet

15. Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhus, vårdcentraler och tandläkarmottagningar

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Hollywood! LOL (just kidding) :P

17. Vad skrämde dig som barn?
Mörker och monster. Och den där store killen som gick omkring med en stor råtta på axeln...

18. Vem fick dig att skratta senast?
Något jag läste tror jag

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej. Jag har kvar mina & brorsans gamla barndomsplattor och några av mina föräldrars.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med (pyjamas/nattlinne)

22. Hur många kuddar har du i sängen?
3-5

23. Hur många landskap har du bott i?
2

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Nej.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota

26. Är du social?
Nej…

27. Vilken är din favoritglass?
Choklad (laktosfri) & mjukglass

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Svimma! Sedan skulle jag resa och shoppa (och spara)

29. Tycker du om kinamat?
Sådär

30. Tycker du om kaffe?
Nej

31. Vad dricker du till frukost?
Om jag äter och dricker frukost blir det te eller O’Boy

32. Sover du på någon särskild sida?
Snurrar nog runt rätt mycket i sömnen...

33. Kan du spela poker?
Nej.

34. Tycker du om att mysa?
Ja.

35. Är du en beroendemänniska?
Är nog beroende av lite allt möjligt (utom droger & alkohol) ;-)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.

37. Vill du ha barn?
Tror det.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

40. Föredrar du havet eller en pool?
Havet. Men pool är också cool.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Film, musik, böcker, teater/musikal-besök + block & pennor

42. Äger du dyra smycken?
Ja (presenter)

43. Har du någon gång testat narkotika?
Nej

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Fil & flingor

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Känner flera roliga människor (jag vet… tråkigt svar…)

46. Välj ett ärr på din kropp?
Ett ärr i bakhuvudet (som doktorn råkade orsaka när jag föddes).

47. Vad har du för ringsignal?
Viva La Vida (Coldplay)

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Ja, ganska många plagg.

49. Flirtar du mycket?
Nej

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
I min lilla skrivhörna

51. Kan du byta olja på bilen?
Kanske, tror det

52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej, jag kör inte bil

53. Vilken var den senaste bok du läste?
The Death and Life of Charlie St. Cloud

54. Läser du dagstidningen?
Väldigt sällan. Brukar skumma igenom dem och löser korsorden

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Hela tiden! LOL ;)

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
P1 (Poddradio i min mp3)
Älskar radioprogrammet På Minuten

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Några anteckningar för ett roman-projekt

59. När var du i kyrkan senast?
Gammelfasters begravning (i våras)

60. Vilka personer utmanar du?
Alla som vill! :)


Inga kommentarer: